Egy friss kutatás feltárta, mennyit áldoznak a magyar nők a szépségápolásra. Kiderült, mely termékek a legnépszerűbbek, mi alapján vásárolnak, és milyen új trendek hódítanak 2025-ben. A sminkelés már az ókori Egyiptomban is meghatározó szerepet játszott, azóta viszont hatalmas átalakuláson ment keresztül. A modern kozmetikumok világában a trendek folyamatosan változnak, a magyar nők pedig egyre tudatosabban választanak.

„Bármilyen áldozatot meghozunk, hogy elnyűtt arcunknak és testünknek örök frissességet kölcsönözzünk, és eltöröljünk minden, az elkerülhetetlen sorsunkra emlékeztető jelet. (…) Szeretnénk, ha az évek fokozatos múlásával egy fiatalabb és üdébb arc nézne vissza ránk a tükörből. Arról álmodozunk, hogy képesek leszünk lassított felvételben visszafelé lejátszani életünk filmjét. Így aztán nyugtalanító külsejű egyének mászkálnak közöttünk: az öregedés jegyeinek elrejtése érdekében maguknál az eltitkolandó ráncoknál és szépséghibáknál is rémesebb eszközökkel álcázzák azokat.” Guido Tonelli — olasz fizikus
A magyar nők átlagosan 20 különböző sminkterméket birtokolnak, és ezek jelentős részét akciók során szerzik be. Bár ennyi termék lapul a táskájukban, napi szinten csupán 11-et használnak rendszeresen. Az éves sminkre fordított összeg mostanra elérte a 102 840 forintot, amely továbbra is egy középmezőnyben elhelyezkedő adat a nemzetközi viszonylatban – derül ki a legújabb felmérésből.
Ár kontra minőség – az örök dilemma
A magyar nők 62 százaléka elsődlegesen az árat figyeli a vásárlás során, de sokan a márkához is ragaszkodnak (46%), míg az összetevőkre tudatosan ügyelők aránya 45%. Bár az influenszerek és szakértők ajánlásai elérhetők, ezek befolyásoló ereje elmarad a várttól: a válaszadók csupán 24%-a hagyatkozik rájuk, míg barátok tanácsait mindössze 15% veszi figyelembe.
Mivel a legtöbben az árat tartják szem előtt, nem meglepő, hogy csupán 22%-uk választ prémium sminktermékeket rendszeresen, 56% pedig alkalmanként enged meg magának egy-egy drágább darabot, míg 22% teljesen elutasítja a luxuskategóriás termékeket.
Mennyi időt vesz el a sminkelés?
Sokan úgy érzik, hogy a smink nélkülözhetetlen része a reggeli rutinjuknak, de a kutatás szerint a magyar nők 10%-a egyáltalán nem sminkel. A többiek közül 35% minden nap, 59% alkalmanként, míg 6% csak különleges eseményekre tesz fel sminket.
A válaszadók fele 5-15 percet szán a sminkelésre, 13% csak pár perc alatt letudja, míg 37% akár fél órát is eltölt a tükör előtt.

Mi lapul egy átlagos magyar nő sminkkészletében?
A kutatás szerint egy átlagos magyar nő sminktáskájában megtalálható:
-
7 rúzs,
-
4 szempillaspirál,
-
4 ajakceruza,
-
8 körömlakk,
-
3 pirosító,
-
8 szemhéjpúder.
A szempillaspirál verhetetlen
A legnépszerűbb sminktermékek között toronymagasan vezet a szempillaspirál, amelyet a rúzs/szájfény, a szemöldökceruza, az alapozó és a korrektor követ. A magyar nők átlagosan évente 102 840 forintot, vagyis kb. 298 eurót költenek sminktermékekre.
Összehasonlításképp: a brit nők sokkal nagyobb összeget, 537 eurót (186 000 forint) szánnak sminkre, főként rúzsokra és alapozókra. Ezzel szemben Svájcban a kiadások még a magyarokénál is alacsonyabbak: itt évente mindössze 268 eurót (92 400 forint) költenek szépségápolásra. A spanyol és görög nők 116 400 forint körüli összeget fordítanak sminktermékekre, ami csak kicsivel haladja meg a magyar átlagot.

A kutatás rávilágít arra, hogy a magyar nők sminkelési szokásai továbbra is változatosak, de a pénztárcabarát megoldások továbbra is nagy szerepet játszanak a döntéseikben.




















